Biznes

Tesco zamyka sklepy w Polsce

W 2018 roku Tesco zamknęło w Polsce 62 sklepy, a jego sprzedaż spadła o 9,6 mld zł. Co dalej z brytyjską marką w Polsce?

Tesco opublikowało wyniki za zakoczony rok. Chociaż na całym świecie firma notuje wzrost obrotów – sprzedaż wzrosła o 11%, a zysk o 30% – w Europie środkowej wciąż notuje ona spadki. 9,6 mld złotych niższej sprzedaży, którą zanotowano na rok 2018 w Polsce, firma tłumaczy m.in. zakazem handlu w niedziele. Na początku poprzedniego roku w Polsce istniało 415 sklepów sieci Tesco, obecnie pozostało ich 353. Równocześnie nie otwarto żadnego nowego sklepu.

Czy zatem firma zatrudniająca na terenie Polski ponad 20 tysięcy osób planuje dalsze ograniczenie swojej obecności w Polsce? Na razie firma nie komunikowała żadnych decyzji w tej sprawie, co nie oznacza, że one nie zapadły. Z pewnością władze Tesco w dużej mierze uzależniają swoje plany od dalszej polityki rządu. Firma wyliczyła bowiem, że wolne od handlu niedzieli pozbawiają ją 25 dni usługowych w roku.